Belediye hizmet binasında kurulan Yerinde Sigara Bırakma Polikliniği standında
personele ve vatandaşlara sigara bağımlılığı ile ilgili danışmanlık hizmeti sundu.

Selçuklu Belediyesi, toplum sağlığını önceleyen sosyal sorumluluk çalışmalarına bir yenisini daha
ekledi. Selçuklu İlçe Sağlık Müdürlüğü iş birliğinde gerçekleştirilen çalışma kapsamında, Selçuklu
Belediyesi hizmet binası fuaye alanında kurulan Sigara Bırakma Polikliniği ekibi, hem belediye
personeline hem de vatandaşlara yönelik bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti sundu.
Etkinlik boyunca uzman sağlık personelleri tarafından sigaranın insan sağlığı üzerindeki olumsuz
etkileri anlatılırken, sigarayı bırakmak isteyen bireylere bağımlılıkla mücadele sürecinde izlenebilecek
yöntemler hakkında bilgi verildi. Ayrıca katılımcılar, sigara bırakma polikliniklerinin sunduğu destek
hizmetleri konusunda da bilgilendirildi.
Selçuklu Belediyesi ve Selçuklu İlçe Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen çalışmada
gerçekleştirilen karbonmonoksit nefes testi ve solunum fonksiyon testiyle, başvuranların sigara
kullanım düzeyi ile akciğer sağlıkları değerlendirildi. Bu ölçümlerle hem bağımlılık tedavisinin
planlanması hem de sigarayı bıraktıktan sonraki iyileşmenin takip edilmesi sağlanıyor.

Başkan Pekyatırmacı: "Sağlıklı toplum için çalışmalarımızı sürdürüyoruz”
Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, gerçekleştirilen çalışmaya ilişkin yaptığı
değerlendirmede şu ifadelere yer verdi: "Selçuklu Belediyesi olarak vatandaşlarımızın yaşam kalitesini
artıracak, toplum sağlığını destekleyecek projeleri hayata geçirmeye büyük önem veriyoruz. Sigara
kullanımı, bireylerin sağlığını olumsuz etkilediği gibi toplum sağlığı açısından da önemli bir sorun teşkil
ediyor. Bu noktada Selçuklu İlçe Sağlık Müdürlüğümüz ile iş birliği içerisinde belediyemiz hizmet
binasında böyle anlamlı bir çalışmaya ev sahipliği yapmaktan memnuniyet duyuyoruz. Hem
personelimizin hem vatandaşlarımızın sigarayı bırakma konusunda bilinçlenmesine katkı sağlayan bu
tür faaliyetleri desteklemeye ve sağlıklı bir toplum için çalışmaya devam edeceğiz.”